
Erfaren Projektkontorsadministratör till Svenska Kraftnät
Ansök nuErfaren Projektkontorsadministratör till Svenska Kraftnät
Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.
Om tjänsten
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Division System på Svenska kraftnät expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad.
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom delportföljen och projektkontoret.
- Administrera delportföljråd och möten för översyn av deras projektstyrgrupper, inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till delportföljens och projektkontorets intressenter, bl.a. genom deras intranät.
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för delportföljens räkning.
- Bidra i olika utvecklingsaktiviteter med syfte att utveckla projektkontorets ansvarsområden i samarbete med övriga projektkontorsmedlemmar.
- Bistå med administration och dokumentation kring olika utbildningsinsatser, workshops etc.
- Administrera diarieföring vid behov.
Vi söker dig somVi söker dig som har:
- En avklarad Gymnasieexamen
- Minst 4-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av stödjande, samordnande och koordinerande karaktär eller annan motsvarande roll.
- Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kopplade till processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- God datorvana inom MS Office
Det är meriterande om du har:
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statligt verk eller myndighet.
- Arbetslivserfarenhet av PPS eller motsvarande projektstyrningsmodell.
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med Projektverktyget från Antura.
Övrig information
- Start: 15 April
- Omfattning: Heltid
- Placering: Sundbyberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Dela detta jobb