
IT Produktägare HR & Kommunikation
Ansök nuIT Produktägare HR & Kommunikation
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden.
Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.
Din vardag som IT Produktägare
Vi söker nu en IT Produktägare med ansvar för förvaltning och utveckling av intranät, externwebb och HR-system. Dina huvuduppgifter och mål är att driva arbetet med att vidareutveckla systemen inom ditt område enligt prioritering samt säkerställa kvalitet och värde för både användare och beställare. Du kommunicerar och samarbetar med både internt samt externt med leverantörer och ansvarar för budget och roadmap tillsammans med produktägare från verksamheten. I ditt dagliga arbete leder och driver du externa leverantörer och arbetar nära verksamheten med kravhantering och testning.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som IT Produktägare är det viktigt att du har en förståelse för både användarnas och verksamhetens helhetsbehov. Vi söker dig som är lösningsorienterad och drivs av att arbeta med verksamheten och att göra vardagen bättre för våra användare. Du är prestigelös och bra på att samverka och bygga relationer med olika intressenter i verksamheten och inom IT samt har en god kommunikativ förmåga. Vi tror att du är driven, nyfiken, tycker om att effektivisera och att komma med nya idéer till förbättring. Du är också van vid att driva initiativ, planera, organisera och forma strukturer.
Vi tror att du har
-
Mer än två års erfarenhet av liknande roller, tex som IT-projektledare, Scrum Master eller annan ledande roll inom IT
-
Relevant utbildning med en universitet/högskoleexamen eller jämförbara färdigheter
-
God teknisk förståelse
-
Vana att kommunicera med olika avdelningar inom verksamheten
-
Vana att driva initiativ, planera och organisera projekt
-
Arbetat med leverantörsstyrning
Meriterande
-
Erfarenhet av arbete med webb/Episerver och /eller HR-system
-
Erfarenhet av arbete med budget och roadmap
Vi erbjuder dig
Att arbeta på SOS Alarm innebär stora utvecklingsmöjligheter och att du är en viktig ambassadör för SOS Alarms kultur såväl internt som externt. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor som har ett otroligt engagemang och vilja att skapa ett tryggare Sverige för alla.
Som en del av vår IT-avdelning får du en arbetsplats med öppet, inkluderande klimat och fantastiska kollegor. Du får även en flexibilitet och frihet under ansvar där du själv har möjlighet att styra din arbetsdag till stor del.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Dela detta jobb