
IT-support tekniker
Ansök nuIT-support tekniker
LOCATION: Stockholm, Sweden
ANTAL TJÄNSTER: 1
OMFATTNING: 100%, visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning.
Vi söker nu efter nya kollegor till vårt team i Stockholm. Vi ser efter dig som har ett brinnande intresse för IT och som kan tänka dig att jobba i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter.
Arbetsuppgifter;
- Installation av arbetsplatser för användare och tekniker
*Laptop, skärm, dockning station, mjukvaruinstallationer
- Felsökning av arbetsstationer och perferiutrustning
- Installation och felsökning av mobila enheter
- Översyn och felsökning av mötesrum (O365 screen, Polycom)
- On/off boarding av användare, användarkonton och tillhörande utrsutning
- Installation och felsökning av skrivare
- Laptop setup (Docking, screen etc.; Application install by using AbR)
- Client hardware troubleshooting
- Mobile device setup and troubleshooting (HM installation)
- Meeting room maintenance/troubleshooting
- O365 screen (booking system for conference room)
- Polycom / Clickshare hardware
- User onboarding / O365 account request
- User offboarding (reset equipment, disable user)
- Printer install/troubleshooting
- Technician laptops setup and support
Våra krav;
- Minst 1 års erfarenhet av liknande arbete inom ICT sektor
- Erfarenhet inom IT support bårde hård- och mjukvarusupport, Windows 10/11, O365, mötesrum
- God erfarenhet av användarsupport
- Goda kommunikationskunskaper i tal och skrift, Svenska och Engelska
Meriterande om du har;
- Ett stort intresse av IT och vilja utvecklas inom detta område
- Erfarenhet av fjärrsupportverktyg samt videokonferens system
- Tidigare erfarenhet av Onsite Technical support
- B körkort och tillgång till bil
Om oss:
Hemmersbach är en globalt IT bolag som har över 4000 anställda och levererar IT tjänster i över 190 olika länder och vi växer fortfarande så det knakar.
Hos oss får du möjligheter att arbeta i ett spännande företag under växt. Arbetsdagarna är varierande, både när det kommer till våra olika kunder och arbetsuppgifter. Vi har ett internt ”buddy program” som fungerar som ett fadderprogram och du kommer att få ”hands on” utbildning dels ute hos kund genom våra tekniker och dels från ”skolbänken”. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef som ger dig rum och vägledning för personlig utveckling samt implementering av nya idéer. Sist men inte minst finns det stora möjligheter att utvecklas yrkesmässigt.
Har du lust att ta denna chans för denna utmaning, skicka då din ansökan med ett CV och personligt brev till Hemmersbach. Alla ansökningar ska ske genom vår portal;
https://hemmersbach.com/career/13040
Har du några frågor är du välkommen att ta kontakt med, Evelina Runnberg. Telefon; +47 406 11 834. Eller på Evelina.Runnberg@hemmersbach.com
Dela detta jobb