itjobb.se

close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

IT-supporttekniker

Företag Advania
Ort
Utgår

2023-06-05

Ansök nu

IT-supporttekniker

Nu söker vi  nya medarbetare till vårt leveransteam. Vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och kompetenser. Det är värdefullt för oss när vi bygger starka och långsiktigt fungerande lag.

  • Är du ny på arbetsmarknaden och är intresserad av techbranschen?

  • Har du jobbat inom andra yrken men har ett privat IT-intresse?

  • Eller har du jobbat flera år inom IT-support och vill ha en trygg arbetsgivare som tänker långsiktigt?

Vi träffar dig gärna för att prata om möjligheterna hos oss!

Som IT-supporttekniker på Advania

I rollen som IT-tekniker Onsite får du möjlighet att arbeta med både människor och teknik. Du tillhör Advanias leveransteam som stödjer våra lokala kunders verksamhet och användare genom att säkerställa och utveckla både kundrelation och teknik hos kund. Detta är en varierande och rolig roll där du supporterar kundernas medarbetare med IT-relaterade ärenden. Du får möjlighet att arbeta brett rent tekniskt och mycket hands-on.

Du arbetar bland annat med:

  • Installation och felsökning av både mjuk- och hårdvara.

  • Installation och konfiguration av arbetsplatser.

  • Arbeta i ärendehanteringssystem.

  • Dokumentation av lösningar.

  • Kommunikationslänk mellan onsite IT och  driftsteam.

 

Rollen är baserad hos en av Advanias kunder i Göteborg. Du kommer att ingå i ett leveransteam som finns placerat hos Advania i Göteborg. Teamet som du ingår i består av seniora tekniker som hanterar den dagliga driften och problem som ej kan lösas på plats hos kund. Du samarbetar även med Advanias Servicedesk som hanterar IT-support till kundens medarbetare.

Vad vi söker hos dig

För att du ska trivas och passa hos oss söker vi dig som har en bakgrund inom teknisk support/IT-support med arbete i servicedesk (1st/2nd line) och/eller onsite. Du arbetar idag i en roll som exempelvis IT-supporttekniker, IT-tekniker eller IT-konsult. Du har vanan att ställa dom extra frågorna för att förstå problemets ursprung samt har förmågan att lösa problem, vid behov eskalerar du vidare till rätt gruppering för vidare felsökning.

Vi tror att du beskriver dig som en nyfiken och positiv person som tycker om att bygga relationer och hjälpa andra. Du har en bra pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan stötta användare utifrån den kunskapsnivå de befinner sig på. 

Vi söker dig som har:

  • Minst 3 års erfarenhet av teknisk support/IT-support.

  • Förmåga och intresse av problemlösning och önskar stöttande kollegor.

  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande:

  • Avslutad utbildning inom IT eller teknik.

Vi ser fram emot din ansökan! 

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Dela detta jobb

logo
IT-supporttekniker

Advania