
Servicedesktekniker med enterpriseerfarenhet
Ansök nuServicedesktekniker med enterpriseerfarenhet
Dina arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare kommer du att ansvara för att hantera samtal och backlog parallellt. Du kommer att arbeta mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande proritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls. Dagliga arbetsuppgifter är ocskå felsökning på egen hand och att driva ett samarbete med 2a och 3e linjegrupperingar.
Din profil och kvalifikationer
Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet från en servicedeskroll. Det är viktigt att du som person kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer och överträffa förväntningarna gällande serivice och kundnöjdhet. Kundnöjdheten är A och O i Tietoevrys leveranser till deras kunder.
Du har goda kunskaper inom följande:
-
Hantera och ansvara för samtal och backlog parallellt
-
Arbeta mot SLAer på telefoni och ärenden av varierande prioritet
-
Lösa en hög andel av samtal, mail, chat vid första kontakten med kundens slutanvändare. First contact resolution på 65% eller högre. Önskvärt 80%
-
Ha vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar
-
Ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support. Eller servicevana från andra yrken
Meriterande:
-
Att ha supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter.
-
Önskvärt ha basic ITIL-kunskaper
-
Onsite support
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Dela detta jobb