Systemspecialist till Customer Experience
Vi söker en systemspecialist med passion för att tillhandahålla lösningar och kärlek till allt tekniskt. Häng med oss och var en del av att leverera marknadens bästa service samtidigt som du växer både personligt och professionellt!
Som Systemspecialist på Advania
I rollen som som systemspecialist kommer du att ansvara för felsökning, drift och förvaltning av Genesys call center-lösning (telefoni, chatt, epost, sociala medier).
Utöver det ovannämnda så kommer du även arbeta med:
-
Support av två olika plattformar (cloud och onprem).
-
Hantering av bland annat Windows server och SQL-databaser.
-
Ärendehantering (både felanmälningar och beställningar) via ServiceNow som 2nd och 3rd line support.
-
Dokumentation och kunskapsartiklar.
-
Systemförbättringar och anpassningar för flertalet kunder där varje enskild kund har ett unikt behov.
-
Personlig kundkontakt genom olika former av möten, både via Teams och fysiskt på plats hos kund.
-
Bevakning och hantering av larm under dagtid. Efter en tids erfarenhet kan även natt- och helgberedskap tillkomma enligt överenskommelse.
Du är en del av affärsområdet Customer Experience (CX) som hjälper våra kunder komma i kontakt med sina kunder. CX består av ca 40 personer och finns runt om i Sverige, Norge, Danmark, Spanien och Nederländerna. Som systemspecialist ingår du i teamet Support & Operations där vi är ca 15 personer. Du samarbetar även med projektledare, leveransansvariga, säljspecialister, implementationstekniker och utvecklare inom CX. Du sitter i fräscha lokaler i Stockholm, Liljeholmen.
På Advania erbjuder vi möjligheten att arbeta med några av marknadens ledande IT-experter och mjukvaruleverantörer för att driva den tekniska utvecklingen framåt. Du får chansen att utveckla dina färdigheter inom ledande teknik, plattformslösningar och tjänster. I denna roll får du stor möjlighet att utvecklas inom flera områden, vi erbjuder även vidareutbildningar internt och externt.
Vad vi söker hos dig
Serviceminded, lösningsorienterad och brinner för IT och tekniska lösningar. Du är en pålitlig och ödmjuk lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för att ständigt utvecklas. Vi arbetar i en miljö präglad av stort kundfokus och frihet under ansvar. Du bör även ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har kunskaper inom dessa områden:
-
Nätverk
-
SQL
-
Call center-verktyg (exempelvis Genesys)
-
ServiceNow
-
Systemutveckling
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Dela detta jobb