Finsktalande Supporttekniker
Har du en fallenhet för att ge god och professionell service och gillar att ha kundkontakt och som gör skillnad? Pratar du även finska flytande? Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder. På Advanias servicedesk kan du starta din karriär inom IT!
Som Supporttekniker på Advania
I rollen som Supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till Advanias kunder.
Vi jobbar inom vår Servicedesk utan uppdelning mellan 1st och 2nd line, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Vi delar på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Du kommer bland annat arbeta med:
-
Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande
-
Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
-
Jobba med Active Directory administration
-
Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
-
Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret men i denna roll behöver man kunna finska i tal och skrift.
Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:
-
Stort eget intresse och driv.
-
Flytande finska i tal och skrift.
-
Erfarenhet av att jobba av serviceyrken eller servicedesk med teknisk support.
-
Förmåga och intresse att genomföra felsökning.
-
Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, ActiveDirectory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem.
-
Relevant utbildning.
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Dela detta jobb