
Är du redo för en större uppgift inom IT?
Ansök nuÄr du redo för en större uppgift inom IT?
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ta emot samtal från användare som behöver teknisk support. Support och felsökning sker via fjärrstyrningsverktyg och/eller över telefon. Du kommer primärt att arbeta i en Windowsmiljö men även Mac kan förekomma. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat hantering av konton och grupper i Azure AD, felsökning av nätverk och felsökning och support i Microsoft 365 samt tillhörande applikationer.
Du kan även behöva utföra enklare felsökning på servrar.
Din profil och kvalifikationer
För att trivas i rollen motiveras du av att ge bra service och söker ett arbete där du har möjligheten att utveckla dina IT-kunskaper. Du har arbetat i minst ett år på en servicedesk och delar med dig av din kompetens och dina erfarenheter till kollegor. Som person är du självgående, noggrann och social. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Krav
-
Minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk
-
Erfarenhet av Azure AD och Microsoft 365
-
Erfarenhet av felsökning och support i Windows- och Macmiljö
-
Kunskaper inom serverhantering (primärt Windows)
Meriterande
-
Erfarenhet av Google Workspace
-
B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Dela detta jobb