
Dansktalande supportekniker
Ansök nuDansktalande supportekniker
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att sitta på helpdesk och ta emot svåra och mindre svåra ärenden via ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem via telefon, mail och remoteverktyg. Du kommer bl.a. att arbeta med Active Directory, Outlook samt felsökningar av applikationer.
Din profil och kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete samt behärskar det danska och svenska språket i tal och skrift.
Krav
-
Active Directory
-
Exchange
-
Office 365
-
Remote Desktop
-
Ärendehantering
-
Windows Klient
Meriterande
-
Gymnasial IT-utbildning
-
Minst sex månaders arbetserfarenhet inom support
Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Dela detta jobb