IT-supporttekniker i Göteborg
Som IT-supporttekniker på Advania
Nu söker vi en medarbetare till vårt härliga gäng på Göteborgskontoret!
I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta och serviceinriktade medarbetare i hela supportorganisationen.
I dina arbetsuppgifter ingår:
-
Det bästa av två världar, både teknik och människor.
-
Att ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande
-
Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
-
Active Directory administration
-
Att följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
-
Att identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans
-
Att dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
Du arbetar i fräscha lokaler med närhet till kommunikation och service.
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en driven lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Lite av det vi värdesätter hos dig är:
-
Stort eget IT-intresse
-
Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
-
Kunskap inom exempelvis Windows OS och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow eller Remedy)
-
Förmåga och intresse att genomföra felsökning
-
Relevant utbildning
-
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Dela detta jobb