Systemutvecklare inom ServiceNow
Systemutvecklare på Advania
I rollen som Systemutvecklare inom ServiceNow hos oss ansvarar du för genomförande av systemutveckling och konfiguration inom Advanias centrala plattform ServiceNow som är kärnan i vår kundleverans samt hur vi arbetar internt.
I din roll bidrar du med vidareutveckling av effektiva lösningar med ServiceNow-plattformen som verktyg. Du kommer tillhöra en grupp som består av ca 10 utvecklare och du kommer också samarbeta med vår plattformsarkitekt samt våra business Analysts avseende utvecklingsuppdrag. I samråd med arkitektur och verksamhetsanalys tar du fram en design och ansvarar för utveckling, test samt driftsättning. Beroende på erfarenhet kan det handla om såväl mindre som större projekt både internt och mot kund.
Du arbetar bland annat med att:
-
Vidareutveckla ITSM samt CSM processerna i ServiceNow
-
Vidareutveckla CMDB och asset managementfunktionalitet
-
Utveckla användarvänliga Serviceportaler och servicekataloger, workflows och integrerade flöden
-
Utveckla externa integrationer med stöd av en integrationsplattform
Vi ser helst att du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm, men med tanke på att vi arbetar nationellt är vi även intresserade av att komma i kontakt med dig som sitter i andra delar av landet som exempelvis Linköping, Norrköping, Göteborg, Halmstad och Malmö. Hos oss har du stora möjligheter att påverka och utvecklas både som person och i din yrkesroll.
Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som har:
-
Minst 3 års erfarenhet av ServiceNow plattformen (versioner Orlando, Paris, Quebec)
-
Erfarenhet av att arbeta eller utveckla i HTML, CSS, JavaScript, AngularJS
-
Erfarenhet av scripting i ServiceNow
-
Erfarenhet av Web Services Integrationer (SOAP, REST)
-
Gärna erfarenhet av domänseparering
-
Meriterande med ServiceNow certifiering
-
God kunskap inom ITSM/CSM/ITIL
-
Flytande svenska språkkunskaper, i tal och skrift
Som person är du ansvarsfull och noggrann. Du gillar att jobba i team och ha en öppen och ärlig relation till dina kollegor. Du är kundorienterad och vill leverera högsta möjliga service. Du har en såväl bred som djup teknisk kunskap inom plattformen ServiceNow och har inga problem att framföra argument för och emot tekniska lösningar.
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Dela detta jobb